Vinter ångest

Bikini säsongen är över och vi hälsar vemodigt vintern välkommen.
Denna mörka kalla period som många hatar och som många älskar. Själv så tycker jag att vintern är en onödigt lång period. På något sätt blir människan mer deprimerad och går som i "ide". Alla dom fina klara färgerna som finns på sommaren både ute på träden och på våra kläder bleknar sakta men säkert bort och ersätts av mörka dystra färger.

Fast de är väl kanske inte bara negativt med vintern. Vi har ju skidor, skoter och mysiga vinterkvällar i en stuga framför tv:n/brasan med varm choklad och sin älskling kramandes brevid. Vem säger att vintern inte erbjuder kärlekstillfällen? Man kan ju hitta sin sommarflört, men vinterflörtar då? Personligen så tycker jag att ideén att träffa sin älsking på en strand i bikini istället för i skidspåret då man har på sig stora pluffsiga kläder och ser ut som en eskimå låter mer frestande.
Jag träffade min älskling i ett orienteringsspår för 2 år sedan. De var kallt och jag hade på mig äckliga gympakläder. Sexigt eller hur?

Hur mycket man stretar emot så kan man inte hindra vintern från att komma. Idag handlade jag nya höst skor på skopunkten för 699 kr och på tisdag blir det till att leta efter en ny jacka. Min kappa som inte är ett dugg vindtät duger då inte när Norrlands kalla fjällvindar börjar leta sig neråt och in mot staden.

Nu är de säkert minst en månad kvar innan snön kommer hit till Jämtland. Men när väl kylan börjar komma kan lika gärna snön följa med.

Hej då sommaren Hej då sommaren , Hallå vintern Hallå vinter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0