Teater världen

Jag går teater på Palmcrantzskolan, tredje året. Då tänker ni säkert: Oh, roligt med teater! Visst kan ni ha rätt. De är kul till och från. Men innan jag började ville jag inget hellre än att bli skådespelare, de vill jag inte längre. Nu är jag inriktad på sjuksköterska. Hur kommer de här sig? Jo, efter alla lekar och inget seriöst blev man lite less.
Nu håller vi på med en slutproduktion som ska sättas upp på Storsjöteatern här i Östersund. Vet inte riktigt vad jag tycker om pjäsen, men tror att vi kan göra den sevärd.

Jo, anledningen till att jag kom in på de här var att jag var och såg en teater idag, Fodringsägarna. Den började med en pampig musik som verkligen väkte publiken och fick de äldre att hålla för öronen. Men sedan blev den väldigt platt. De var inte fören på slutet då man suttit där i 1 ½ timme man vaknade till igen. Väggen föll ner och ett stort dammoln omslöt scenen. De var nog de bästa slut jag sätt.
Tycker inte riktigt om att gå och se på teater. Vet inte varför. De tilltalar inte mig. De som är humor för dom är inte humor för mig. Sen är jag väl inte ett stort fan av drama.

Efter detta inlägg så funderar t.o.m jag varför jag änns valde teaterlinjen! De posetiva med den är alla vännerna som kom in till mitt liv. Tack för att ni finns och är underbara <3

Helgen blev i alla fall spenderad med min underbara familj. Alltid lika skönt att komma hem och bara slappna av. Komma undan lite från vardagen.
Familjen

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0