Fritid = Jobb

Jobb, vi skaffar jobb för att kunna ha råd att göra något på fritiden. Men då vi väl skaffar jobb har vi inte tid med någon fritid. Jag jobbar på Svenska dagbladet, inte alls svårt. För er som inte vet innebär de att ringa lite folk och försöka låta hur trevlig som helst medan dom kan bete sig hur dom vill. Man är alltså en telefonförsäljare. Vem gillar dom? Inte jag i alla fall. Jobbiga personer som ringer och stör än och låter hur äckligt glada som helst som om livet leker att vara en telefonförsäljare, suck! Men ändå så är jag de. Ironi!
De är ganska lättförtjäna pengar nu i början, men sen då man får betalt efter hur mycket man säljer kommer de bli svårare. Ni anar inte hur svårt de är att försöka sälja lite till Sveriges befolkning! Man hinner knappt säga bu eller bä innan dom lägger på.
Sen gick jag mot bilen, helt ensam genom stan! Jag är väldigt mörkrädd och var livrädd för att bli våldtagen, paranoida Ida borde verkligen bli mitt nya smeknamn! För blev jag våldtagen? Nej... Men jag fick ta världens omväg eftersom dom håller på att bygga om torget. De var nog ändå bra för mig. Behöver vänja mig vid mörkret i dessa mörka tider.
Idag ska jag få en ny design till bloggen! Tack vare min kompis Erika! Tackar tackar!
Nu är de House!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0