Palmcrantzskolan

Idag var skolan givande som vanligt, not!
Teatern var ganska intressan men de kändes inte som om de gav mig något. Sedan har vi samhälls lektionen och svenskan. De känns som att vi bara pratar, pratar, pratar på samhälls lektionerna och på svenskan har vi mentorstid och tar upp samma problem om och om igen. De är nämligen så att dans & teater är försummade på Palmcrantzskolan. Vi fick inte några skåp fören förra veckan och de är skåp som ligger längst bort i skolan och vi är inte samlade som en klass, utspridda alltså. Själv så delar jag skåp. De är jätte fel att vi blir behandlade på de här sättet, vi har även haft problem med vårat schema. De känns som om de inte finns någon kommunikation och rektorn bara sitter på sitt arsle och gör ingenting för att förbättra i nuläget.
Däremot så tycker jag de är fel att vi använder religion och svenska lektionen till att diskutera något som ändå inte kommer fixas. Alla har skåp men orkar självklart inte gå tvärs över hela skolan för att hämta böcker då man har ett tight schema. Men rektorn verkar ha bestämt sig och nu känns de bara som att vi ska ge upp eller i så fall ta upp såna här problem på mentors tiden!
Nu har jag en uppsatts att skriva om på svenskan. Känns lite jobbigt måste jag ju säga. Därför laddar man batteriet med en kopp kaffe och lite simpsons!
Imorgon blir de party!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0